LIKE US

Thursday 20 June 2013

KELEBIHAN BISNES JUAL BELI EMAS

Ada ramai juga tanya saya nak buat bisnes emas, tapi saya cuma boleh syorkan bisnes emas ni bagi siapa yang ada MODAL besar. Pada asalnya, saya bukan nak berniaga emas. Saya jadi pembeli biasa sebab saya beli emas, bukan beli emas sebab nak jadi dealer. Daripada duit tu saya simpan di emas yang untungnya 15% - 25% setahun

Tapi bila saya ada ILMU pasal pelaburan emas, dan berkongsi dengan ramai kawan-kawan semata-mata untuk sebarkan ilmu secara personal, di blog dan di facebook, alhamdulillah, ramai orang datang nak baca cerita tentang emas. Jadi, saya nak tak nak, saya akan membantu / tolong orang lain melabur dalam emas / berniaga emas. Dan sekarang, untung jual beli emas jauh melebihi untung simpan emas. Kalau untung simpan emas 25% setahun, untung jual beli emas sekitar 20% sebulan! Alhamdulillah... 45% setahun

Apa yang saya nampak, ada beberapa kelebihan bisnes emas ni iaitu;
  •     Emas senang dijual
  •     Tak perlu cari customer
  •     Jual untung, tak jual pun untung
  •     Jana pendapatan atas harta sedia ada
  •     Senang di Ar-Rahnu kan
  •     Harga emas turun, untung berganda!
  •     Jual emas sendiri tanpa spread
- Sharing is caring -

No comments:

Post a Comment