LIKE US

Saturday 15 June 2013

TIPS - TEKNIK AVERAGING EMAS

Salam semua... kali ini saya nak bagi tips kepada anda untuk membuat satu teknik yang dinamakan AVERAGING EMAS.... teknik ni memang senang digunakan dan sememangnya di pakai oleh otai otai emas.Teknik yang paling mudah, menggunakan simple matematik saje.

Pada ketika harga murah inilah peluang kita dapat membeli emas secara murah dan banyak. Saya juga telah membeli pada ketika harga tinggi, jadi pada ketika harga murah ini, saya membeli lagi bagi memuratakan harga modal saya.

Konsep mudah tetapi memerlukan ilmu

sebagai contoh :

katakan anda membeli sekeping 1 dinar pada ketika harga RM700. dan ketika sekarang harga 1 dinar telah menjadi RM 550. jadi jika anda membeli 1 dinar lagi pada harga sekarang, bermakna anda sudah pun memuratakan modal asal anda

contoh pengiraan
( RM700 + RM550 ) / 2
= RM 625 (average)

modal anda sekarang adalah RM 625sahaja.

Jadi jika pada ketika harga rendah anda beli lagi banyak, maka anda juga boleh mengurangkan modal ketika membeli pada harga tinggi.

Kepada pembaca diluar sana yang ada emas fizikal tetapi tak tahu nak buat apa. boleh la tanya saya. saya akan share cara bagaimana nak dapat cash dan beli lagi pada ketika harga emas tengah murah ini.InsyaAllah saya akan cuba membantu anda.

Setiap kejadian ada hikmah disebaliknya. yang penting bersyukur dan sabar. harap anda semua juga menjana keuntungan.

No comments:

Post a Comment