LIKE US

Tuesday 16 July 2013

INFLASI – TAHUKAH ANDA ?

Salam semua kepada pengunjung pengunjung blog emasfaiz ni… heheheh…. Post kali ini adalah berkenaan Inflasi, Tahukah anda apa itu Inflasi…? Rata rata orang memang dah tahu kan…. So tanpa membuang masa saya bagi point form saja untuk anda lihat dan perhati betul betul dan fikir fikirkanlah yek……



Oleh sebab Inflasi, sebab tu makanan yang anda makan sekarang 100% kenaikannya. Jadi, saya sarankan pada anda semua, jadi macam saya.... simpan emas banyak banyak maksud saya sandarkan duit anda kepada emas yek.... bukan saya nak berlagak ataupun menunjuk nunjuk, cuma sebagai rujukan saja...... heheheheh..... PEACE YO!


Sharing is caring

2 comments:

  1. dulu julai 2010 saya sandarkan duit saya RM3600 utk beli satu oz emas, sekarang julai 2013 harganya masih RM3600 lebih kurang. macam mana nak kejar inflasi harga barang naik kalau harga emas tak pun naik2? makin turun ada ler - Kamal

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak.. kes ni saya kurang faham sikit, tapi mungkin saya agak agak aje nak jawab soalan ni....

      mngkin maksud kamal "beli emas tahun 2010 RM3600 = 1oz emas dan sekarang 2013 masih lagi RM3600, harga sama nak kejar inflasi barang naik, makin turun ada"

      saya tak pasti pada masa tu ilmu tentang emas, kamal ada atau tidak... kalau ada maknanya mesti pada tahun 2010 kamal dah gunakan TEKNIK HEDGING... tapi kalau tiada maknanya kamal beli lumpsum... betul tak....

      hmmm kalau ikutkan tahun 2010-2013, apa yang kamal buat dengan emas tu...? tolong bagi jawapan dahulu kat post ni, nanti saya akan beritahu dan tolong sebaik mungkin tengtang jawapan sebenar yang kamal utarakan tu.....

      Delete